Bijenkorf

Sjoooehw!! Wat een bijenkorf, al die bloggers! Ego’s op vlaggenstokken… Meningmaniakken. Stel je voor dat we allemaal buiten op een zeepkist zouden staan als roependen in de woestijn, casu quo uithoeken van het virtuele heelal. Ik word al gek, merk ik, begin vreemde dingen te zien en schrijven, rustig nu, buiten staat een boom. Boom denkt niks, toch fier rechtop mooi, niet in de war. Goed, al rustig nu. Adem diep uit… In ook niet vergeten. Och nee, in gaat heus vanzelf.
Elke blogger heeft la joie de se voir imprimé. Dat moet wel. Maar een logboek? Zoals vroeger een scheepslogboek? Wat valt er nou voor gebeurtenissen te loggen? Fukuyama zegt dat het einde van de geschiedenis al bereikt is, dus… Evenals die miljarden foto’s die de mensheid tegenwoordig maakt met die digitale cameraatjes. Allemaal foto’s van non-events. Wat moeten de archeologen daar over 1000 jaar mee? Die zijn dan veel geïnteresseerder in foto’s van nèt voor het digitale-camera-tijdperk, omdat ze zeldzamer zijn. Zo ook met al die logs uit het logtijdperk. Ze zullen geen enkele argeloze archeoloog interesseren. Wie schrijft, die blijft? Echt niet!

4 reacties

Opgeslagen onder Dagboek

4 Reacties op “Bijenkorf

  1. baasbraal

    Ik, ik vind het leuk! Deze reactie begint met een dubbel ik: vloeken tegen de regels van het schrijven van een brief! Je weet niet wat waardevol is voor de toekomst. De rosettastone was een boodschappenlijstje in vier talen. Ik vind het leuk om zelf te schrijven, maar ik vind het ook heeeel leuk om bij alle mensen te lezen. Ik heb jouw blog ontdekt bij Repel en nu zit ik al een tijdje te lezen over hoe de disco is ontstaan en zo(wist ik niet!), over het koningshuis en ik zit Franse chansons te beluisteren. Het zal me een zorg zijn of het iets is voor de toekomst, nu geniet ik er van! Als je van een bos bloemen kan genieten, kan je toch ook hier van genieten?

  2. binnen duizend jaar
    dan vieren ze volgens mij met een reusachtig feest
    het duizendjarig bestaan…
    van deze reactie

  3. Gerard

    Hallo Wim

    Blijf Schrijven

    Groeten Gerard

Plaats een reactie